29 pa藕dziernika

FOTOGRAFIE Z DUSZ膭 馃摳 CZYLI JAK UCHWYCI膯 ULOTNE CHWILE NA D艁UGIE LATA!


W ostatnich kilkunastu latach technologia bardzo si臋 rozwin臋艂a. Wi臋kszo艣膰 danych i proces贸w zosta艂a mocno zdigitalizowana, w tym r贸wnie偶 fotografia. Oczywi艣cie ma to swoje plusy i minusy ale ja dzisiaj chcia艂abym si臋 skupi膰 g艂贸wnie na minusach - tak na przek贸r :)

W ostatni weekend odwiedzi艂am sw贸j dom rodzinny. Pogoda nie zach臋ca艂a na wyj艣cie na zewn膮trz, dlatego sp臋dzili艣my ten czas razem z rodzink膮 w domu. I tak jako艣 od s艂owa do s艂owa doszli艣my do wspominania dawnych czas贸w, a co za tym idzie wygrzebali艣my stare albumy ze zdj臋ciami i zacz臋li艣my ogl膮da膰. I jak si臋 pewnie domy艣lacie wi臋kszo艣膰 zdj臋膰 by艂a przera偶aj膮ca haha  - oczywi艣cie w pozytywnym tego s艂owa znaczeniu :) Odstaj膮ce w艂osy, super "modne" stylizacje i cudowne naturalne miny :P Tak, tak to w艂a艣nie wygl膮da艂o. Ale kogo to obchodzi? Patrz膮c na ka偶de z tych zdj臋膰 wspominali艣my histori臋 z nim zwi膮zan膮. Ka偶de z nich by艂o z czym艣 zwi膮zane. I powiem Wam wi臋cej - bardzo podoba艂a mi si臋 moja fryzura z wielk膮 frotk膮 na 艣rodku g艂owy! 馃榿 To wszystko widzia艂am w艂a艣nie na tych zdj臋ciach. Szcz臋艣cie, zabaw臋, beztrosk臋 i przede wszystkim pi臋kn膮 i prawdziw膮 relacj臋 z najbli偶szymi. Aparat analogowy ma to do siebie, 偶e nie robimy 100 uj臋膰 i p贸藕niej wybieramy najlepsze (zazwyczaj jeszcze upi臋kszaj膮c je w jakim艣 programie komputerowym) tylko zazwyczaj jest to jedno uj臋cie. Ale w艂a艣nie to jedno uj臋cie jest zawsze niezwyk艂e i wyj膮tkowe!




I tak po tym minionym weekendzie zda艂am sobie spraw臋, 偶e sama da艂am si臋 ponie艣膰 tej ca艂ej cyfryzacji i wszystkie pami膮tki przechowuj臋 na telefonie lub komputerze. A tak na dobr膮 spraw臋 nie jest to a偶 tak trwa艂y spos贸b na przechowywanie plik贸w. No bo przecie偶 to s膮 tylko urz膮dzenia, kt贸re w ka偶dej chwili mog膮 si臋 zepsu膰 i wszystkie pliki mo偶na utraci膰 dos艂ownie w sekund臋. Uwa偶am, 偶e nic nie zast膮pi nam fotografii, kt贸r膮 mo偶emy wzi膮膰 do r臋ki, a po kilkunastu latach nawet zaobserwowa膰 delikatne zniszczenia w postaci np. delikatnej zmiany koloru. To w艂asnie te wszystkie oznaki "staro艣ci" opowiadaj膮 nam histori臋 naszego 偶ycia!



Tak wi臋c postanowi艂am, 偶e od tej pory b臋d臋 wybiera膰 zdj臋cia, kt贸re maj膮 dla mnie najwi臋ksz膮 warto艣膰 ale r贸wnie偶 te, kt贸re po prostu mi si臋 podobaj膮 i mog膮 艂adnie przyozdobi膰 wn臋trze domu i wywo艂ywa膰 je u fotografa. Cz臋艣膰 z nich na pewno wyl膮duje w ramkach, a reszt臋 b臋d臋 umieszcza膰 w albumach.


Powiem Wam szczerze, 偶e w takich momentach jak ten czuj臋, 偶e urodzi艂am si臋 o kilka lat za p贸藕no. Mam takie wra偶enie, 偶e kiedy艣 偶ycie by艂o prostsze i bardziej PRAWDZIWE! A takie ma艂e, przyziemne rzeczy jak cukierek czy pi艂ka do gry cieszy艂y tak, jakby by艂y najcenniejszymi prezentami na 艣wiecie :)


A jakie Wy macie podej艣cie do procesu digitalizacji? Wolicie przechowywa膰 dokumenty i pami膮tki w wersji cyfrowej a mo偶e jeste艣cie tradycjonalistami i przechowujecie zdj臋cia w albumach? 


15 komentarzy:

  1. Od roku systematycznie wywo艂uj臋 zdj臋cia i robi臋 albumy. 艢wietna pami膮tka! No i przyznajmniej mniejsze szanse, 偶e si臋 je straci. Np. ostatnio zala艂am laptopa i ba艂am si臋, 偶e nie odzyskam zdj臋膰 :)
    Obserwuj臋!
    M贸j blog - Klik

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. To super! Mam nadziej臋, 偶e r贸wnie偶 wytrwam w postanowieniu ;)

      Usu艅
  2. Uwielbiam czasem znale艣膰 jaki艣 stary album ze zdj臋ciamy w domu u babci albo cioci!
    Pozdrawiam Eva

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Pami臋tam jak pierwszy raz znalaz艂am stare zdj臋cia rodzic贸w, zdj臋cia bardzo r贸偶ni艂y si臋 od zdj臋膰 z mojego dzieci艅stwa ale ogl膮da艂o si臋 cudownie :)

      Usu艅
  3. ja kocham ogl膮dam stare zdj臋cia :)

    OdpowiedzUsu艅
  4. Albumy ze zdj臋ciami to cudowna forma gromadzenia wspomnie艅! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsu艅
  5. Kocham przegl膮da膰 albumy ze zdj臋ciami jest to super pami膮tka :)

    OdpowiedzUsu艅
  6. Ja te偶 czasem wywo艂uj臋 zdj臋cia, bo kocham je p贸藕niej ogl膮da膰 w albumach! Du偶o wi臋ksza frajda, ni偶 przegl膮danie galerii w telefonie :D
    https://klaudialisiecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsu艅
  7. Od dzieci艅stwa jestem nauczona przechowywa膰 zdj臋cia w albumach, nie potrafi艂abym mie膰 ich tylko i wy艂膮cznie na telefonie. Ogl膮danie ich jest najlepsze w deszczowe wieczory:)
    Zapraszam do mnie:
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Taka pogoda zdecydowanie sprzyja ogl膮daniu starych zdj臋膰 z kubkiem gor膮cej herbaty :)

      Usu艅
  8. mam album ze zdj臋ciami

    OdpowiedzUsu艅

Copyright © 2016 whitegreyandpink , Blogger