20 października

PLACKI I CIASTO Z RESZTEK Z SOKOWIRÓWKI

Uwielbiam pić sok z mojej sokowirówki. Mój ulubiony to marchew, jabłko, burak. Jestem w nim zakochana i piję go minimum trzy razy w tygodniu. Sokowirówkę wygrałam kiedyś w konkursie Zelmer! Serio! Wystarczyło opisać swoją pasję czyli w moim wypadku szycie i wysłać na ich mail. Nawet nie wiecie jak bardzo się cieszyłam. 



Ostatnio staram się wykorzystywać resztki, jakie wypadają z sokowirówki. Dziś upiekłam placki a jakiś czas temu ciasto. Są obłędne! 



Przepis na placki: (15 min pracy)

- pulpa z dwóch jabłek i dwóch marchewek 
- cztery łyżki mąki
- jedno całe jajko 
- łyżeczka proszku do pieczenia 
- troszkę cukru 
- pół szklanki mleka 


Pulpę zmiksować z pozostałymi składnikami i piec na rozgrzanym oleju. 



Przepis na ciasto czekoladowe z resztek: (1,5h pracy) 


Składniki:
- pół szklanki masła klarowanego
- pół szklanki syropu klonowego
- dwa duże jajka
- dwie szklanki resztek z sokowirówki
6 łyżek mąki
3 łyżki kakao 
- łyżeczka sody oczyszczonej
- łyżeczka proszku do pieczenia 

Połączyć mokre składniki w jednej misce, w drugiej przesiać suche a następnie połączyć razem i wymieszać łyżką. Przełożyć do wyłożonej papierem tortownicy o promieniu około 10 cm. Piec 30 min w 180 stopniach.  


Jeśli nie mamy sokowirówki owoce i warzywa można zetrzeć na tarce a sok odsączyć. 😊


22 komentarze:

  1. This looks so delicious! Thank you so much for generously sharing your recipe!

    BLOG | INSTAGRAM | BLOGLOVIN

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś ciągle nie mogę dorobić się sokowirówki, chociąż cały czas sobie obieduję ją zakupić. Fajny pomysł na te placuszki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam sokowirówkę! Jak widać można z niej wyczarować nie tylko pyszne soki :)

      Usuń
  3. Wygląda pysznie chętnie wypróbuję bo do tej pory wyrzucałam to wszystko :)
    www.mylittleplanet15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie😀 a do ciasta to obojętnie z jakich owoców będą resztki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można użyć resztek z różnych owoców jednak mi najbardziej przypadło do gustu połączenie jabłka i marchwi :)

      Usuń
  5. Wow, fajny sposób, nic się nie marnuje. Ciekawa jestem smaku takich placuszków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wykorzystywać takie rzeczy, aby nic nie marnować, bo jak się okazuje można z nich zrobić inne smaczne rzeczy :) Placuszki bardzo polecam!

      Usuń
  6. nie wpadłabym na to aby tak wykorzystać resztki

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie zastanawiałam się, jak można wykorzystać pulpę. Dzięki za pomysły :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale narobiłaś smaka mi i mojemu narzeczonemu. Coś czuję że dziś spędzimy wieczór w kuchni smażąc placuszki. Super post Pozdrawiam i zapraszam do mnie www.pisanepedzlem.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj bardzo by mi się takie coś przydało !

    www.roszakmagda.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale świetna opcja, następnym razem wykorzystam przepis na placuszki😉😉

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 whitegreyandpink , Blogger