11 października

PASTY KANAPKOWE: SPRAWDZONE PRZEPISY!

Nie wiem dlaczego pasty kanapkowe przygotowywane są najczęściej na różnego rodzaju imprezy. U mnie domu bardzo często przygotowujemy je bez okazji - jako dodatek lub główny składnik kanapek. Nie są czasochłonne i zachowują swoją świeżość około dwóch dni. Pamiętajcie jedynie aby trzymać je w lodówce. 

Istnieje wiele przepisów na pasty kanapkowe, m.in. pasty z serka, twarogu, awokado, ryb czy jaj. Ja podzielę się z Wami dzisiaj tymi, które mój tata przygotowywał mi kiedy byłam dzieckiem i które oczywiście robimy do tej pory. Moje ulubione to pasta z awokado oraz pasta z tuńczyka. 


PASTA Z AWOKADO 

- pół awokado 
- pół serka almette 
- posiekana natka pietruszki
- kilka kropel cytryny 
- sól, pieprz, czosnek do smaku




PASTA JAJECZNA Z GORCZYCĄ

- pół jabłka startego na tarce 
- dwie łyżki musztardy z gorczycą Kamis (musztarda francuska)   
- dwa jajka całe 
- dwie łyżki chrzanu Polonaise 
- sól, pieprz 

PASTA Z TUŃCZYKA 

- tuńczyk w sosie własnym z puszki
(ja wolę kupić ten w dużych kawałkach gdyż wydaje mi się bezpieczniejszy) 
- twaróg półtłusty 
- drobno posiekana cebula 
- sól, pieprz 

PASTA JAJECZNA Z AWOKADO 

- pół awokado 
- dwa jajka całe 
- natka pietruszki 
- szczypta czosnku do smaku 
- trzy łyżeczki majonezu 
- sól, pieprz 





PASTA Z SERKA WIEJSKIEGO

- odsączony z wody serek wiejski
(można opcjonalnie dodać inny biały serek do smarowania, np. almette) 
- drobno posiekana rzodkiewka 
- drobno pokrojony pomidor 
- drobno pokrojony ogórek 
- drobno pokrojona cebulka lub szczypiorek 
- drobno pokrojone awokado 
- sól, pieprz do smaku 

GUACAMOLE 

- dojrzałe awokado 
- sok z limonki 
- ząbek czosnku 
- sól, pieprz 
- można dodać pomidor oraz kolendrę


Dajcie znać czy próbowaliście którejś z wymienionych wyżej past :) Jeśli tak, to którą najbardziej lubicie? A może macie jakieś swoje sprawdzone przepisy?

16 komentarzy:

  1. Ja próbowałam pasty z tuńczyka, uwielbiam! Już wiem co jutro zjem na śniadanie.. :)) Dla takich smakowitych wpisów warto żyć! :D
    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż miło się czyta takie komentarze! Bardzo nam miło ;)

      Usuń
  2. Smacznie tu! Dodalam do ulubionych ❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. U muszę sama spróbować i zrobić sobie którąś z tych past :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie! Sama muszę spróbować i zrobić którąś z nich! :) Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać, na którą się skusiłaś i czy Ci smakowała :) Smacznego!

      Usuń
  5. Nigdy jeszcze nie jadłam pasty z awokado, ciekawe czy mi by posmakowała bo wygląda apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam! Nie każdy lubi smak avocado, ale jeśli się go dobrze przyprawi lub połączy z innymi składnikami może być przepyszne :)

      Usuń
  6. Cudownie wyglada😍 Niestety ja nie przepadam za takimi rzeczami 😋

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba Guacamole to coś w moim guście. Mimo to wszystkie wyglądają smakowicie!
    Pozdrawiam,
    aldrazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej podoba mi się pierwsza z awokado, bardzo fajne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 whitegreyandpink , Blogger