02 października

WROCŁAW: GDZIE ZJEŚĆ I CO ZOBACZYĆ?


Mimo, że jestem zakochaną w swoim mieście krakuską uwielbiam Wrocław za jego niepowtarzalny klimat oraz za kilka miejsc, o których zaraz Wam opowiem. Są wśród nich miejsca dla smakoszy, ale nie tylko!


MIEJSCA WIDOKOWE I SKLEPY 🌇




1. SKY TOWER - wieża widokowa we Wrocławiu. Przy odrobinie szczęścia można trafić na piękny widok na cały Wrocław. Podczas złej pogody nie polecam się tam wybierać. Natomiast przy słonecznej pogodzie lub gwieździstej nocy jest piękne! 

2. ZOO WROCŁAW - chyba najlepsze Zoo w jakim do tej pory byłam. Zoo we Wrocławiu jest najstarsze w Polsce i posiada bogatą kolekcję zwierząt. Żyje tu 14 tysięcy stworzeń, przedstawicieli ponad tysiąca gatunków. Wizyta w Ogrodzie Zoologicznym to obowiązkowy punkt pobytu we Wrocławiu. Podczas kilkugodzinnej wycieczki mamy szansę zobaczyć na własne oczy rzadkie i oryginalne zwierzęta ze wszystkich kontynentów. W ciągu ostatnich kilku lat powstały nowe wybiegi, m.in. dla niedźwiedzi brunatnych, gibonów, pand małych, nosorożców. Przybyło także nowych lokatorów,
w tym zwierząt wyjątkowo rzadkich, jak okapi, czy manaty. 

Największą atrakcją jest z kolei Afrykarium – unikatowe na skalę światową oceanarium prezentujące wyłącznie gatunki zamieszkujące Czarny Ląd - od plaży Morza Czerwonego po dżunglę Kongo. Zachwycają m.in. żółwie, kolorowe ryby, hipopotamy, płaszczki, rekiny, pingwiny i krokodyle oraz zjawiskowe manaty. 

Na stronie internetowej zoo można pobrać interaktywną mapę oraz poznać plan karmień. Dla mnie  jest to zdecydowanie obowiązkowy punkt zwiedzania Wrocławia. 

3. HALA STULECIA - warto sprawdzić nadchodzące tam wydarzenia. Osobiście byłam dwukrotnie na One Love Festiwal i mogę powiedzieć, że jest grubo! :)

4. TIGER - mój ulubiony sklep z pierdółkami. Lepiej nie pytajcie mnie ile tam wydałam na „bardzo potrzebne mi głupoty”. Co ja poradzę, że są śliczne i słodkie?

5. PAPER CONCEPT - kolejny sklep, w którym wolę nie wiedzieć ile wydałam. Ale przecież zawsze przyda się kolejny długopis i notatnik, prawda?

6. OUTLET TKANIN dla takich fanów szycia jak ja jest to cudowne miejsce z resztkami tkanin. Są tańsze niż wszędzie indziej, ale nie uda nam się tam kupić więcej niż 3 metry materiału. Tkaniny poukładane są tam kolorystycznie i wygląda to pięknie! To sprawia, że człowiek nie wyjdzie stamtąd z pustymi rękami. :)

7. HURTOWNIA TKANIN TEXTIL - po drugiej stronie od outletu tkanin. Potężna hurtownia z tkaninami w niskich cenach. 

8. MARINA - piękne miejsce na spacer nad Odrą. 


GASTRONOMIA 🍰




1. VINCENT CAFE - zdecydowanie najlepsze śniadania jakie jadłam. Bardzo żałuję, że nie ma tej kawiarni w Krakowie. 

2. SZKLANA ĆMA - świetne imprezy wieczorem. Ten sam DJ co wieczór zapewnia świetną zabawę przy ponadczasowych klasykach. Ta niepowtarzalna muzyka i wnętrze tworzą oldscholowy klimat. Z całą pewnością nie jest to impreza dla nastolatków z muzyką techno. 

3. RESTAURACJA ČESKÁ - przepyszne żeberka. Musicie koniecznie ich spróbować. Do tego w ofercie znajduje się kilkanaście rodzajów świetnego czeskiego piwa z beczki. Każdy facet pokocha to miejsce. 

4. PIZZERIA MARGHERITA, KRUPNICZA 10 - malutka pizzeria, w której znajdziecie przepyszną pizzę od prawdziwego Włocha. 

5. STARA PĄCZKARNIA - boskie pączki na ciepło, z nadzieniami o jakich nam się nie śniło. 

6. WHISKEY IN THE JAR - świetne drinki i burgery serwowane z nożem wbitym w środek. Pycha! 

7. CHARLOTTE - pewnie dobrze Wam już znana, ale to chyba najładniejsza Charlotte w jakiej byłam. 



Tak prezentuje się moja lista ulubionych miejsc we Wrocławiu. Jeśli znacie jeszcze jakieś fajne miejsca, o których nie wspomniałam wyżej, a które warto odwiedzić będąc w tym mieście napiszcie  o nich w komentarzach. :)

3 komentarze:

  1. Wrocaław to miejsce do którego lubię wracać, mam nadzieję, ze uda mi się tam jeszcze pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymamy kciuki :) Same chętnie się wybierzemy jeszcze pewnie nie raz!

      Usuń
  2. Przepyszne śniadanie i kawa jest w Gissele na Szewskiej- dodam, że serwują je cały dzień :) a najlepsza Pizza to: Vaffa nappoli lub tutti santi - mmmm... przypyszne są!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 whitegreyandpink , Blogger